moneyVouchery



Pravidla a doporučení

Stávající i předchozí opatření měla velký dopad na kulturní sektor. Odklad povinnosti pořadatele vrátit zákazníkovi vstupné i právo zákazníka požádat pořadatele o vydání poukazu (voucheru) upravuje zvláštní zákon.

Tento zákon se vztahuje pouze na akce s předpokládaným termínem konání do 30. září 2021. Dojde-li ke zrušení této akce, pořadatel toto zrušení veřejně oznámí a od té chvíle začíná běžet tzv. ochranná doba, po níž je odložena povinnost vrátit vstupné.

Zákazník může pořadatele do 30. března 2021 požádat o vydání poukazu (voucheru) nejméně v hodnotě uhrazeného vstupného. Na základě tohoto poukazu nabídne pořadatel zákazníkovi do 6 měsíců náhradní kulturní akci. Pořadatel nesmí požadovat od zákazníka doplatek případného rozdílu v ceně vstupného.

Pokud pořadatel zákazníkovi voucher nevydá do měsíce od jeho žádosti, nedochází k odkladu povinnosti vrátit vstupné. Vrácení peněz se tak zákazník může domáhat a pořadatel má povinnost vstupné do 14 dnů vrátit. Stejně tak se může zákazník domáhat vrácení peněz, pokud mu na základě poukazu nebyla nabídnuta náhradní kulturní akce do 6 měsíců od vydání poukazu. Pořadatel má pak povinnost do 14 dnů vrátit vstupné.

Pokud je zákazník držitel průkazu ZTP, uchazeč o zaměstnání, osoba těhotná, osoba na mateřské či rodičovské nebo osoba nad 65 let, může zákazník požádat pořadatele o vrácení peněz a pořadatel má povinnost je do 14 dnů vrátit.

Když zákazník využije voucheru a navštíví náhradní akci, je tak splněna povinnost pořadatele vrátit peníze.

Účelem tohoto opatření je zabránit krachu kulturního sektoru odkladem povinnosti vracet peníze a možností nabídnout náhradní akci.


Časté dotazy k tomuto tématu

Znamená tento zákon, že zákazníci přijdou o vstupné?