Tato Životní situace je archivována. Text níže nemusí být aktuální.
Pravidla a doporučení
Banky a pojišťovny jsou nadále otevřené.
Přednost by ale měla mít písemná či telefonická komunikace. Řadu věcí můžete rovněž vyřídit online. Je např. vhodné používat internetové bankovnictví.
Osobně vyřizujte jen neodkladné záležitosti. Před osobní návštěvnou banky nebo pojišťovny je dobré nejprve na pobočku zavolat, ověřit si, zda záležitost skutečně nelze vyřídit písemně nebo přes internet, a případně si domluvit konkrétní termín návštěvy. Dodržuje také bezpečnou vzdálenost od ostatních zákazníků i zaměstnanců, alespoň 1,5 m. Před vstupem si vydezinfikujte ruce.
Pokud víte, že budete něco podepisovat, je dobré přinést si vlastní propisku, abyste se na místě zbytečně nedotýkali předmětů po jiných lidech.
Pokud je to možné, před platbou v hotovosti upřednostňujte bezhotovostní platbu (převody, platba kartou). Peněz se dotýká velké množství lidí po sobě, bezkontaktní platbou ale můžeme pomoci snížit riziko nákazy.