Přejít k hlavnímu obsahu

Obchodní centra



Pravidla a doporučení

Pro provozovatele jednotlivých obchodů v OC platí podmínky uvedené v Maloobchodu, kde najdete také informace o tom, jaká hygienická a provozní opatření musí být dodržována. U služeb to samé, konkrétní služby a provozní pravidla provozoven služeb najdete ve Službách.

Provozovatel nákupního centra prodejní plochou přesahující 5 000 m2 musí zajistit:

  • maximální možnou cirkulaci vzduchu s nasáváním venkovního vzduchu (větrání nebo klimatizace) bez recirkulace vzduchu v objektu,
  • v případě vzduchotechniky nebo rekuperace (bez recirkulace vzduchu) zajistí, aby přes entalpické výměníky vlhkosti nedocházelo ke kontaktu odcházejícího a vstupujícího,
  • viditelné označení pokynu k dodržování rozestupu 1,5 m mezi osobami na veřejně přístupných plochách v nákupním centru (např. formou infografiky, spotů v rádiu centra apod.).

V OC je možné poskytovat wifi připojení pro veřejnost.

Dětské koutky mohou být otevřeny za podmínek uvedených zde: dětské koutky. Provozovatel musí vést evidenci všech dětí, které byly v koutku přítomny pro případné epidemiologické šetření. Evidence musí zahrnovat jméno, příjmení a kontaktní údaje zákonného zástupce (ideálně telefonní číslo). Evidence pak musí být uchovávána 30 dní ode dne konání. 

V obchodních centrech mohou být otevřena stravovací zařízení, avšak je zakázána konzumace potravin v OC tzv. „food courtech“, je ale možné využít služby „take away“ (odnést si jídlo s sebou). Provozovatel není povinnen provádět kontrolu O-N-(T) pomocí aplikace čTečka. Používat mohou také kurýrní služby, které v těchto zařízeních můžou vyzvedávat jídlo na rozvoz. 

Více podrobností ke kontrole O-N-(T) v gastronomických zařízení naleznete v životní situaci: Nejčastější otázky k provozu služeb.


Související odkazy a zdroje

Časté dotazy k tomuto tématu

Mohu se jít najíst do restaurace ("food court ") v OC?