Přejít k hlavnímu obsahu

Postup registrace a rezervace



Pokud jste se rozhodli pro registraci na očkování proti covidu-19 čeká vás několik fází, než se bude moci dostavit na očkovací místo. Zní to možná složitě, ale není. Níže je popsaný postup.

Podrobnosti, včetně screenů z jednotlivých fází, popisu, kam přesně klikat a nejčastějších otázek najdete v Manuálu pro očkování.

Pokud se chcete nechat naočkovat u praktického lékaře nebo v očkovacím centru bez nutné registrace, tento postup, tedy přes Centrální rezervační systém, se nepoužívá.

Jako první vás čeká FÁZE1: REGISTRACE na očkování

Tou projevíte svůj zájem o očkování. Stačí jít na web REGISTRACE.MZCR.CZ. Jako první na něm uvidíte informace o tom, kdo se již může zaregistrovat apod. Pod těmito informacemi je místo, kam zadáte své telefonní číslo a odkliknutím políčka vezmete na vědomí informace o zpracováním osobních údajů. Následně vám přijde na zadané telefonní číslo pětimístný PIN, ten zadáte a můžete začít s registrací, v rámci které si vyberete i očkovací místo, kam se chcete dostavit na očkování, jakmile pro vás bude připravena vakcína. Pokud zjistíte, že jste nějaký údaj zadali špatně, jděte na registrace.mzcr.cz/detail, kde můžete registraci spravovat. Po uložení registrace nemáte přidělený očkovací termín, musíte postupovat dále. 

Pro zpříjemnění vyplňování formuláře doporučujeme předpřipravit si následující údaje:

  • Jméno
  • Příjmení
  • Číslo pojištěnce (obvykle rodné číslo bez lomítka)
  • Číslo pojišťovny
  • Místo trvalého pobytu
  • E-mail (nepovinné)
  • Telefonní číslo
  • Preferované očkovací místo: ockoreport.uzis.cz

V průběhu registrace probíhají u zájemce o očkování tyto kontroly:

  • ztotožnění (na základě zadaných údajů vás systém ověří v registru obyvatel)
  • zda již nebyla zahájena vakcinace (registrace je zablokována pokud je již záznam o probíhající vakcinaci),
  • zda není dřívější registrace (starší registrace je zablokována, pokud existuje jiná novější, ta je nyní platná).

Pokud se ukáže "neztotožněn", registrace není úspěšná, zájemce o očkování je vyzván e-mailem k opravě zadaných údajů ve správě registrace. Totéž platí i pro rezervace.

FÁZE2: Vyčkání na zvací SMS

Po provedení registrace může trvat minuty i dny, než vám přijde zvací SMS. Je to proto, že každé očkovací místo si řídí kapacity a zve k sobě zaregistrované zájemce až ve chvíli, kdy pro ně má s jistotou vakcínu.

FÁZE3: Provedení REZERVACE

Až SMS obdržíte máte 42 hodin, abyste provedli rezervace (během těchto hodin vám přijde několik připomínkových SMS). K ní potřebný PIN2 je právě ve zvací SMS a rezervaci s ním lze provést na REZERVACE.MZCR.CZ (bez něj není rezervace možná). Na tomto odkaze zadáte číslo pojištěnce, PIN2 a následně si můžete vybrat termíny pro podání očkovacích dávek. Pokud je na očkovacím místě dostupných více druhů vakcín, nabídne se vám kalendář pro výběr termínu ke všem dostupným vakcínám (očkovací místa nejsou povinny toto umožnit). Umožněno je ale zvolit jen jeden kalendář, tzn. že 1. i 2. dávka bude stejnou vakcínou.

Rezervaci vybraných termínů v systému nezapomeňte potvrdit! Pokud si termín nezarezervujete do 42 hodin, registrace nepropadá. V tu chvíli nabídnutý termín ale ano. Jakmile se očkovací místo vypíše nové termíny, znovu vám zvací SMS s novým PIN2 přijde. Toto se opakuje celkem třikrát. Pokud ale ani na potřetí rezervaci neprovedete, registrace propadá. 

FÁZE4: Provedení očkování

Podrobnosti o tom, co vás čeká na očkovacím místě, až se dostavíte na termín najdete v samostatné Životní situaci

Jak změnit některý z termínů dávek (pokud se na něj nemůžete dostavit) zjistíte v ŽS Nemožnost dostavit se na očkování.

FÁZE5: Vystavení certifikátu

Na portálu očkování ocko.uzis.cz si můžete stáhnout certifikát o očkování, k dispozici je obvykle ten samý den po očkování. Certifikáty jsou generovány jednotlivě po první, druhé dávce a po posilovacích dávkách. Certifikát je podle Nařízení Evropského parlamentu a rady (EU 2021/953) platný až 14 dní po ukončení očkování (tedy po první dávce u vakcíny Janssen nebo po druhé dávce u dvoudávkových vakcín), certifikát po posilovacích dávkách je platný ihned.
Více o certifikátech

V případě, že se nemůžete přihlásit nebo certifikát na portálu není dostupný, kontaktujte telefonickou podporu 1221.

FÁZE6: PŘEOČKOVÁNÍ

Protože účinek očkování s časem postupně klesá, doporučuje se pravidelné přeočkování, a to zejména před podzimním obdobím zvýšeného výskytu respiračních onemocnění.

Více o posilovacích dávkách, kterými přeočkování probíhá.

S vašimi dotazy a problémy se obracejte na následující podporu:

  • Telefonicky na asistenční linku 1221, která je k dispozici každý den od 8 do 19 hodin. Zde vám také pomohou s registrací a rezervací, pokud např. nemáte internet. Také s technickými problémy, když se vám např. nezobrazuje certifikát. 

Časté dotazy k tomuto tématu

Nemůže se někdo, kdo o mě má údaje, přihlásit na očkování mým jménem, aniž bych o tom věděl?
Co dělat, když mi nejde registrace provést kvůli chybně zadávaným údajům?