Přejít k hlavnímu obsahu

Nejčastěji se Ministerstva zdravotnictví ptáte



Nejčastější otázky k certifikátům najdete na webu Ministerstva zdravotnictví.

Rozcestník otázek k Tečce, čTečce, Digitálnímu COVID certifikátu či eIdentitě najdete na ockodoc.cz.

Další otázky

Potřebuji se doočkovat druhou dávkou vakcíny Vaxzevria (dříve AstraZeneca) či Spikevax (dříve Moderna):

Umí systém registrovat rodná čísla se 3 číslicemi za lomítkem?

Ano. Hodně lidí ze skupiny 80+ má za lomítkem v rodném čísle jen 3 čísla.

Je možná registrace více osob na jedno telefonní číslo?

Ano, unikátním identifikátorem je číslo pojištěnce/rodné číslo.

Omylem jsem si vymazal PIN2. Co mám dělat?

Zavolejte na Linku 1221, kde si s vaší asistencí operátor bude moci váš PIN2 zobrazit. A to za předpokladu, že jste se rezervovali sami, nebo vám s rezervací pomohl někdo blízký. Pokud jste se objednávali přes Linku 1221, systém znovu zobrazení PIN2 neumožní a je třeba vytvořit novou registraci.

Omylem jsem si vymazal PIN1. Co mám dělat?

Proveďte novou registraci.

Můžu zvolit jinou pojišťovnu než jsou v nabídce k zaškrtnutí?

Ne, žádná jiná nyní očkování nehradí.

Mohu změnit místo, kde se budu očkovat druhou dávkou vakcíny?

Samozřejmě existuje právo na volbu poskytovatele. Poskytovatele a tedy i místo očkování si zájemce vybírá pro aplikaci vakcíny obecně. Místo tedy zůstává u obou dávek stejné. Co můžete je změnit vybrané očkovací místo před rezervací prvního termínu v rámci správy registrace. Dělejte to ale jen v nezbytném případě, při přerušení platných registrací a rezervací termínů na očkovacích místech, je narušena distribuce očkovacích látek a může dojít k jejich nespotřebování a znehodnocení.

Očkovací termíny jsou zabrané a není možné provést rezervaci. Co mám dělat?

Vyčkejte na tzv. zvací SMS. V té vám přijde výzva k provedení rezervace a PIN2, který budete pro její provedení potřebovat. Může to trvat několik minut, ale i dnů. Existuje tzv. systém Závora- očkovací místa dle svých kapacit a dostupnosti vakcín závoru zvednou (vypíší nová očkovací místa) a pokud se na vás dle prioritizace dostane řada, přijde vám zvací SMS. Jakmile ji obdržíte, rezervaci můžete provést na rezervace.mzcr.cz.

Když mám více PIN pro registraci/rezervaci znamená to, že někomu zaberu místo? 

Kolik Vám přišlo v SMS PIN pro registraci/rezervaci nemá žádný vliv na počet míst v rezervačním systému. Registrace i rezervace vychází s více dat, než jen PINu. Použijte ideálně ten nejnovější. 

Když mám registraci očkování přes linku 1221, tak rezervaci si můžu provést sám nebo musím opět přes linku 1221? 

Pokud si uděláte registraci očkování přes linku 1221 a následně si budete chtít udělat už rezervaci očkování sám, je to určitě možné pomocí PIN2, který Vám přišel po registraci a vašeho čísla pojištěnce a není tedy potřeba opět provádět rezervaci přes linku 1221. 

Jak změnit termín očkování 1. dávky?

Termín očkování můžete změnit telefonicky přes linku 1221 a nebo kontaktováním očkovacího centra. V případě změny termínu 1. dávky se automaticky změní termín 2. dávky.

Jak změnit termín očkování 2. dávky?

Termín rezervace pro druhou dávku lze změnit online v systému rezervací, kontaktováním linky 1221 nebo očkovacího místa. Možnost způsobu změny druhé dávky zkontrolujte v reportu očkovacích míst, vybráním vašeho očkovacího místa. Ne každé očkovací místo změnu umožňuje, některá mají zase preferovaný způsob změny termínu.

Mohu upravit své osobní údaje při rezervaci?

rezervačním formuláři je možné dodatečně upravit předem vyplněné osobní údaje z registrace, nelze upravit číslo pojištěnce (rodné číslo u občanů ČR), jméno a příjmení.

Mohu upravit své osobní údaje v potvrzené rezervaci?

V případě, že došlo k překlepu při vyplňování rezervace, můžete telefonicky požádat 1221 nebo očkovací centrum o úpravu osobních údajů. V případě chyby v čísle pojištěnce je nutné kontaktovat linku 1221.

Prodělal(a) jste, nebo proděláváte covid-19 a nevíte, jestli se zaregistrovat, zarezervovat, zrušit termín očkování...?

Od 25. 6. je zrušena lhůta 90 dnů, která musela uplynout mezi od ukončení izolace po podání dávky vakcíny. Očkovat co nejdříve se tedy jde po ukončení izolace. Akutní onemocnění, tj. probíhající onemocnění covidem-19, je překážkou k podání dávky vakcíny. 

Více v Tiskové zprávě MZČR

Mám uživatelský účet v Reservatic, budou do něj uloženy rezervace k očkování proti covid-19?

Ne, aktuálně probíhají všechny rezervace k očkování proti covid-19 bez vazby na uživatelské účty v systému Reservatic.

Mohu využít mobilní aplikace k rezervaci očkování proti covid-19?

Ne, aktuálně lze provést rezervaci k očkování proti covid-19 pouze prostřednictvím rozcestníku Centrálního Registračního Systému na webové adrese crs.mzcr.cz.

Jak rezervovat termín druhé dávky očkování proti covid-19?

Termín 2. dávky se v rámci rezervace vytvoří automaticky.

Jak zrušit termín očkování proti covid-19?

Odkaz na zrušení rezervace je zasílán v e-mailu s původním potvrzením rezervace. Automaticky bude zrušen i termín druhé dávky. S potřebou pomoci kontaktujte linku 1221.

Kam se mohu obrátit, pokud mám problém s registrací nebo rezervací očkování proti covid-19?

Pro dotazy a pomoc s registrací a rezervací je zřízena infolinka na telefonním čísle 1221. Může dojít k přetížení infolinky, děkujeme za trpělivost. Infolinka je provozována každý den 8:00 - 19:00.

Musím vyplnit e-mail?

Nemusíte, ale pokud nevyplníte e-mail, nebude Vám doručeno potvrzení o rezervacích Vašich termínů touto formou, obdržíte potvrzení o Vaší rezervaci pouze formou SMS. Navíc neobdržíte e-mailem ani Váš očkovací certifikát. 

Mohu využít funkci hlídacího psa v mobilní aplikaci?

Ne, funkce hlídacího psa je pouze na webu. Pro očkování na COVID-19 není možné funkci využít z provozních důvodů ani na webu.

Jak mohu provést změny v registraci?

Pro provádění změn v registracích je určena tato stránka registrace.mzcr.cz/detail popis je v tomto návodu uveden v kapitole Správa provedených registrací.

Systém mi nedovolil založit registraci z důvodu mého údajného naočkování nebo prodělání covid-19, ačkoliv jsem ještě očkován nebyl a covid-19 jsem neprodělal.

Obraťte se na asistenční linku 1221 (každý den od 8 do 19 hodin).

Dostal jsem e-mailem potvrzení přijaté registrace, a přesto je po mě vyžadováno ztotožnění „Ve Vaši registraci na jméno s číslem pojištěnce 4xx82xx26 jsme při kontrole proti registru obyvatel nalezli chybu“.

To je důsledek ověření Vašich údajů uvedených v registraci vůči registru obyvatel. Prosím opravte své údaje nejlépe podle Vašeho občanského průkazu.