maps_ugcNejčastěji se Ministerstva zdravotnictví ptáte



Umí systém registrovat rodná čísla se 3 číslicemi za lomítkem?

Ano. Hodně lidí ze skupiny 80+ má za lomítkem v rodném čísle jen 3 čísla.

Je možná registrace více osob na jedno telefonní číslo?

Ano, unikátním identifikátorem je číslo pojištěnce/rodné číslo.

Omylem jsem si vymazal PIN2. Co mám dělat?

Od příštího týdne (3. týden v roce) bude možnost volat na Linku 1221, kde si s vaší asistencí, operátor bude moci váš PIN2 zobrazit. A to za předpokladu, že jste se rezervovali sami, nebo vám s rezervací pomohl někdo blízký. Pokud jste se objednávali přes Linku 1221, systém znovu zobrazení PIN2 neumožní a je třeba vytvořit novou registraci.

Od 22. ledna již bude PIN2 chodit ihned po registraci pouze v případě, že jsou v danou chvíli volné termíny k rezervaci. Pokud ne, PIN2 nepřijde, ale přijde až "zvací" SMS. Ta vám dá vědět, že se uvolnil termín. S její pomocí se přihlásíte na reservatic.com/ockovani a termín zarezervujete.

Pokud jste se registrovali na před 22. lednem (PIN2 již máte), ani vy již nebudete muset kontrolovat dostupnost termínů. Vám také přijde "zvací" SMS, že můžete rezervaci provést na reservatic.com/ockovani.

Omylem jsem si vymazal PIN1. Co mám dělat?

Proveďte novou registraci.

Dostanou se k očkování všichni?

Ano. Česká republika má objednán dostatečný počet vakcín pro všechny své obyvatele. V současné chvíli jsou závazně objednány dávky pro cca 5,5 milionu obyvatel ČR, v záloze je možnost objednat dávky pro dalších až 10,6 milionu osob. ČR má tedy zajištěný dostatek vakcín pro všechny osoby.

Kolik mě bude očkování stát?

Očkování proti covid-19 bude nepovinné a bezplatné.

Mohu změnit místo, kde se budu očkovat druhou dávkou vakcíny?

Samozřejmě existuje právo na volbu poskytovatele. Poskytovatele a tedy i místo očkování si zájemce vybírá pro aplikaci vakcíny obecně. Místo tedy zůstává u obou dávek stejné.

Sloty jsou zabrané a není možné provést rezervaci. Co mám dělat?

Kapacita jednotlivých míst se aktualizuje každých 24 hod. Pokud máte PIN 2 a preferované očkovací místo nemá aktuálně volnou kapacitu, doporučujeme ověřit volnou kapacitu další den.

Původní PIN 2 Vám zůstává platný, pro rezervaci již nemusíte vytvářet registraci a můžete přímo rezervovat na adrese reservatic.com/ockovani.

Od 22. ledna již bude PIN2 chodit ihned po registraci pouze v případě, že jsou v danou chvíli volné termíny k rezervaci. Pokud ne, PIN2 nepřijde, ale přijde až "zvací" SMS. Ta vám dá vědět, že se uvolnil termín. S její pomocí se přihlásíte na reservatic.com/ockovani a termín zarezervujete.

Pokud jste se registrovali na před 22. lednem (PIN2 již máte), ani vy již nebudete muset kontrolovat dostupnost termínů. Vám také přijde "zvací" SMS, že můžete rezervaci provést na reservatic.com/ockovani.

Když mi nepřijde hned po registraci PIN2, mám čekat nebo se znovu registrovat? 

U registrace Fáze 1A – 80+ chodí PIN2 automaticky hned po registraci, pokud nepřijde hned, nic se neděje, je potřeba počkat, jedná se pouze o přetížení systému 

Od 22. ledna již bude PIN2 chodit ihned po registraci pouze v případě, že jsou v danou chvíli volné termíny k rezervaci. Pokud ne, PIN2 nepřijde, ale přijde až "zvací" SMS. Ta vám dá vědět, že se uvolnil termín. S její pomocí se přihlásíte na reservatic.com/ockovani a termín zarezervujete.

Pokud jste se registrovali na před 22. lednem (PIN2 již máte), ani vy již nebudete muset kontrolovat dostupnost termínů. Vám také přijde "zvací" SMS, že můžete rezervaci provést na reservatic.com/ockovani.

Když máte více PIN2 pro rezervaci? 

Je jedno jaký použijete, každý je platný a má neomezenou platnost. Po zadání jednoho z PIN se ostatní okamžitě všechny další také ruší. 

Když mám více PIN pro registraci/rezervaci znamená to, že někomu zaberu místo? 

Kolik Vám přišlo v SMS PIN pro registraci/rezervaci nemá žádný vliv na počet míst v rezervačním systému.  

Pokud není volné místo pro rezervaci, co mám dělat? 

Rezervace se uvolňují postupně dle dodávky vakcín. Nebojte, o své místo nepřijdete, po registraci jste zapsána v systému a následně se budete moc rezervovat, vyčkejte na volný termín. 

Když mám registraci očkování přes linku 1221, tak rezervaci si můžu provést sám nebo musím opět přes linku 1221? 

Pokud si uděláte registraci očkování přes linku 1221 a následně si budete chtít udělat už rezervaci očkování sám, je to určitě možné pomocí PIN2, který Vám přišel po registraci a Vašeho čísla pojištěnce a není tedy potřeba opět provádět rezervaci přes linku 1212. 

Od 22. ledna již bude PIN2 chodit ihned po registraci pouze v případě, že jsou v danou chvíli volné termíny k rezervaci. Pokud ne, PIN2 nepřijde, ale přijde až "zvací" SMS. Ta vám dá vědět, že se uvolnil termín. S její pomocí se přihlásíte na reservatic.com/ockovani a termín zarezervujete.

Pokud jste se registrovali na před 22. lednem (PIN2 již máte), ani vy již nebudete muset kontrolovat dostupnost termínů. Vám také přijde "zvací" SMS, že můžete rezervaci provést na reservatic.com/ockovani.

Při registraci se mi neukazuje zdravotní dotazník, je to v pořádku? 

Ano, v této fázi IA, do které spadáte není tento zdravotní dotazník potřeba. Dotazník je až pro jedince ve Fázi IB a Fázi II. 

Pokud si zruším druhý termín rezervace, ruší se mi i ten první? 

Ne, pokud si klient smaže termín druhé dávky, první termín zůstává rezervován. Pokud si ale smaže termín první dávky, smaže se automaticky i termín druhé dávky. Pokud si termín druhé dávky smazal omylem, ať kontaktuje příslušné odběrové místo, které mu znovu rezervaci provede.  

Pokud se nebudu moc hned zarezervovat, protože nejsou volné termíny, přijde mi následně termín očkování formou SMS? 

Zatím upozorňující SMS ohledně volných kapacit očkovacích míst zasílány nejsou, musíte průběžně volné termíny kontrolovat na rezervačním portále reservatic.cz.

Od 22. ledna již bude PIN2 chodit ihned po registraci pouze v případě, že jsou v danou chvíli volné termíny k rezervaci. Pokud ne, PIN2 nepřijde, ale přijde až "zvací" SMS. Ta vám dá vědět, že se uvolnil termín. S její pomocí se přihlásíte na reservatic.com/ockovani a termín zarezervujete.

Pokud jste se registrovali na před 22. lednem (PIN2 již máte), ani vy již nebudete muset kontrolovat dostupnost termínů. Vám také přijde "zvací" SMS, že můžete rezervaci provést na reservatic.com/ockovani.

Tzn. že od 22. vám již bude chodit SMS informace o volném termínu, bez ohledu na to zda jste se registrovali před, nebo po 22. lednu.

Mohu upravit své osobní údaje při rezervaci? 

V rezervačním formuláři je možné dodatečně upravit předvyplněné osobní údaje, nelze upravit pouze číslo pojištěnce (rodné číslo u občanů ČR). 

Jsem registrovaný, nicméně jsou vyčerpané kapacity na rezervaci termínu. Jakým způsobem mám zjistit, zda je nějaký termín volný? 

Ověřujte volnou kapacitu na stránce: reservatic.com/ockovani. Rezervace se uvolňují postupně dle dodávky vakcín. Nebojte, o své místo nepřijdete, po registraci jste zapsán v systému a následně se budete moc rezervovat, vyčkejte na volný termín. 

Od 22. ledna vám volný termín bude oznámen "zvací" SMS, jakmile se volný termín objeví. 

Registrace (občana 80+) se zdařila včetně výběru očkovacího místa a obdržení PIN2 (termín už k dispozici nebyl). V této fázi jsem zjistil(a), že jsem při registraci udělal(a) překlep v rodném čísle. Provedl(a) jsem tedy novou registraci se správným r.č. do stejného očkovacího místa (nový PIN2 mám). Vyhodnotí systém nesoulad r.č. vs jméno automaticky? Mám někde aktivně oznámit zmatečnou registraci? 

V tuto chvíli se stačí přihlásit na rezervaci termínu pod novou registrací. Stará registrace zůstane "nevyužita". Systém to jako nesoulad nevyhodnotí. 

Musí i naočkovaný občan (7 dní po 2. dávce vakcíny) dodržovat karanténu, pokud byl v kontaktu s nakaženým covidem-19?

Protože zatím neexistují dostatečná data o (ne)infekčnosti naočkovaných osob, je nadále nutné případnou karanténu dodržovat. I když u vás onemocnění díky očkování nepropukne, mohli byste vir šířit ve svém okolí.