Přejít k hlavnímu obsahu
Od 1. 9. nebudou testy na covid hrazeny pojišťovnou. Hrazeny budou rozočkovaným osobám, dětem a několika dalším výjimkám.

Nejčastěji se Ministerstva zdravotnictví ptáte



Nejčastější otázky k certifikátům najdete na webu Ministerstva zdravotnictví.

Rozcestník otázek k Tečce, čTečce, Digitálnímu COVID certifikátu či eIdentitě najdete na ockodoc.cz.

Další otázky

Potřebuji se doočkovat druhou dávkou vakcíny Vaxzevria (dříve AstraZeneca) či Spikevax (dříve Moderna):

Umí systém registrovat rodná čísla se 3 číslicemi za lomítkem?

Ano. Hodně lidí ze skupiny 80+ má za lomítkem v rodném čísle jen 3 čísla.

Je možná registrace více osob na jedno telefonní číslo?

Ano, unikátním identifikátorem je číslo pojištěnce/rodné číslo.

Omylem jsem si vymazal PIN2. Co mám dělat?

Zavolejte na Linku 1221, kde si s vaší asistencí operátor bude moci váš PIN2 zobrazit. A to za předpokladu, že jste se rezervovali sami, nebo vám s rezervací pomohl někdo blízký. Pokud jste se objednávali přes Linku 1221, systém znovu zobrazení PIN2 neumožní a je třeba vytvořit novou registraci.

Omylem jsem si vymazal PIN1. Co mám dělat?

Proveďte novou registraci.

Dostanou se k očkování všichni?

Ano. Česká republika má objednán dostatečný počet vakcín pro všechny své obyvatele. V současné chvíli jsou závazně objednány dávky pro cca 5,5 milionu obyvatel ČR, v záloze je možnost objednat dávky pro dalších až 10,6 milionu osob. ČR má tedy zajištěný dostatek vakcín pro všechny osoby.

Kolik mě bude očkování stát?

Očkování proti covid-19 bude nepovinné a bezplatné, hrazené zdravotní pojišťovnou. Pokud nemáte zdravotní pojištění, platí pro vás ceny pro samoplátce.

Můžu zvolit jinou pojišťovnu než jsou v nabídce k zaškrtnutí?

Ne, žádná jiná nyní očkování nehradí.

Mohu změnit místo, kde se budu očkovat druhou dávkou vakcíny?

Samozřejmě existuje právo na volbu poskytovatele. Poskytovatele a tedy i místo očkování si zájemce vybírá pro aplikaci vakcíny obecně. Místo tedy zůstává u obou dávek stejné. Co můžete je změnit vybrané očkovací místo před rezervací prvního termínu v rámci správy registrace. Dělejte to ale jen v nezbytném případě, při přerušení platných registrací a rezervací termínů na očkovacích místech, je narušena distribuce očkovacích látek a může dojít k jejich nespotřebování a znehodnocení.

Očkovací termíny jsou zabrané a není možné provést rezervaci. Co mám dělat?

Vyčkejte na tzv. zvací SMS. V té vám přijde výzva k provedení rezervace a PIN2, který budete pro její provedení potřebovat. Může to trvat několik minut, ale i dnů. Existuje tzv. systém Závora- očkovací místa dle svých kapacit a dostupnosti vakcín závoru zvednou (vypíší nová očkovací místa) a pokud se na vás dle prioritizace dostane řada, přijde vám zvací SMS. Jakmile ji obdržíte, rezervaci můžete provést na rezervace.mzcr.cz.

Když mám více PIN pro registraci/rezervaci znamená to, že někomu zaberu místo? 

Kolik Vám přišlo v SMS PIN pro registraci/rezervaci nemá žádný vliv na počet míst v rezervačním systému. Registrace i rezervace vychází s více dat, než jen PINu. Použijte ideálně ten nejnovější. 

Když mám registraci očkování přes linku 1221, tak rezervaci si můžu provést sám nebo musím opět přes linku 1221? 

Pokud si uděláte registraci očkování přes linku 1221 a následně si budete chtít udělat už rezervaci očkování sám, je to určitě možné pomocí PIN2, který Vám přišel po registraci a vašeho čísla pojištěnce a není tedy potřeba opět provádět rezervaci přes linku 1221. 

Jsem registrovaný, nicméně jsou vyčerpané kapacity na rezervaci termínu. Jakým způsobem mám zjistit, zda je nějaký termín volný? 

Jakmile bude termín volný, přijde vám tzv. zvací SMS s výzvou k provedení rezervace. 

Jak změnit termín očkování 1. dávky?

Termín očkování můžete změnit pouze telefonicky přes linku 1221 a nebo kontaktováním očkovacího centra. V případě změny termínu 1. dávky se automaticky změní termín 2. dávky.

Jak změnit termín očkování 2. dávky?

Termíny mezi dávkami jsou nyní pevně dané a ke změně může dojít pouze z důvodu zdravotní indispozice rozočkované osoby – infekční onemocnění, nutná operace apod.

Mohu upravit své osobní údaje při rezervaci?

V rezervačním formuláři je možné dodatečně upravit předem vyplněné osobní údaje z registrace, nelze upravit číslo pojištěnce (rodné číslo u občanů ČR), jméno a příjmení.

Mohu upravit své osobní údaje v potvrzené rezervaci?

V případě, že došlo k překlepu při vyplňování rezervace, můžete telefonicky požádat 1221 nebo očkovací centrum o úpravu osobních údajů. V případě chyby v čísle pojištěnce je nutné kontaktovat linku 1221.

Prodělal(a) jste, nebo proděláváte covid-19 a nevíte, jestli se zaregistrovat, zarezervovat, zrušit termín očkování...?

Od 25. 6. je zrušena lhůta 90 dnů, která musela uplynout mezi od ukončení izolace po podání dávky vakcíny. Očkovat co nejdříve se tedy jde po ukončení izolace. Akutní onemocnění, tj. probíhající onemocnění covidem-19, je překážkou k podání dávky vakcíny. 

Více v Tiskové zprávě MZČR

Proč se spouští registrace dalších skupin, když nejsou naočkovaní všichni lidé ze skupiny předchozí?
Registrace pro další skupinu obyvatel je spuštěná ve chvíli, kdy je naočkováno 70 % zájemců ze skupiny předchozí. Lidé se samozřejmě mohou přihlašovat postupně, například osmdesátiletí až po spuštění registrace pro starší 70 let, proto v průběhu může docházet k drobným odchylkám od daných procent.

Jak funguje priorita v rámci centrálního rezervačního systému? Budou mít chronici přednost přede mnou, i když jsem starší 70 let?
Systém funguje na základě přidělené priority v tabulce metodického pokynu. Čím vyšší počet bodů, tím dřívější očkování. Osoby starší 70 let budou upřednostněné před chroniky. Osoby ve věku 65 – 69 let mají naopak nižší prioritu než chronicky nemocní pacienti.

Jsem chronicky nemocný pacient. Jak poznám, že se mohu nechat očkovat i já?
Přednostní očkování chronických pacientů bylo ukončeno k 15. červnu 2021. Nyní se může očkovat každý starší 12 let.

Výběr očkovacího místa

Systém CRS řídí přístup zájemců o očkování k rezervaci termínů očkování proti covid-19 podle dostupnosti očkovacích látek na vybraném očkovacím místě, které si zvolili v průběhu registrace.
Po ukončené registraci tedy nečekejte na okamžité zaslání kódu PIN2 k rezervaci termínu, ten obdržíte až ve zvací SMS z Vašeho preferovaného očkovacího místa na základě reálné dostupnosti očkovací látky pro Vaše očkování.

Mám uživatelský účet v Reservatic, budou do něj uloženy rezervace k očkování proti covid-19?

Ne, aktuálně probíhají všechny rezervace k očkování proti covid-19 bez vazby na uživatelské účty v systému Reservatic.

Mohu využít mobilní aplikace k rezervaci očkování proti covid-19?

Ne, aktuálně lze provést rezervaci k očkování proti covid-19 pouze prostřednictvím rozcestníku Centrálního Registračního Systému na webové adrese crs.mzcr.cz.

Proč u mobilní aplikace není aktivní funkce pro hledání otevřených pozic pro rezervaci na všech covid-19 očkovacích místech?

Na základě změn pro řízení přístupu zájemců o očkování k rezervaci očkování proti covid-19 podle dostupnosti očkovacích látek na očkovacích místech je potřeba vyčkat na zvací SMS z očkovacího místa, které jste vybrali při registraci.

Jak rezervovat termín druhé dávky očkování proti covid-19?

Termín 2. dávky se v rámci rezervace vytvoří automaticky.

Jak zrušit termín očkování proti covid-19?

Odkaz na zrušení rezervace je zasílán v e-mailu s původním potvrzením rezervace. Automaticky bude zrušen i termín druhé dávky. 

Kam se mohu obrátit, pokud mám problém s registrací nebo rezervací očkování proti covid-19?

Pro dotazy a pomoc s registrací a rezervací je zřízena infolinka na telefonním čísle 1221. Může dojít k přetížení infolinky, děkujeme za trpělivost. Infolinka je provozována každý den 8:00 - 19:00.

Musím vyplnit e-mail?

Nemusíte, ale pokud nevyplníte e-mail, nebude Vám doručeno potvrzení o rezervacích Vašich termínů touto formou, obdržíte potvrzení o Vaší rezervaci pouze formou SMS. Navíc neobdržíte e-mailem ani Váš očkovací certifikát. 

Mohu využít funkci hlídacího psa v mobilní aplikaci?

Ne, funkce hlídacího psa je pouze na webu. Pro očkování na COVID-19 není možné funkci využít z provozních důvodů ani na webu.

Jak mohu provést změny v registraci?

Pro provádění změn v registracích je určena tato stránka registrace.mzcr.cz/detail popis je v tomto návodu uveden v kapitole Správa provedených registrací.

Systém mi nedovolil založit registraci z důvodu mého údajného naočkování nebo prodělání covid-19, ačkoliv jsem ještě očkován nebyl a covid-19 jsem neprodělal.

Obraťte se na asistenční linku 1221 (každý den od 8 do 19 hodin).

Dostal jsem e-mailem potvrzení přijaté registrace, a přesto je po mě vyžadováno ztotožnění „Ve Vaši registraci na jméno s číslem pojištěnce 4xx82xx26 jsme při kontrole proti registru obyvatel nalezli chybu“.

To je důsledek ověření Vašich údajů uvedených v registraci vůči registru obyvatel. Prosím opravte své údaje nejlépe podle Vašeho občanského průkazu.