Přejít k hlavnímu obsahu

Nemožnost dostavit se na očkování



Stále více se rozšiřuje skupina lidí, která již může být očkována, logistika distribuce vakcín je tak stále náročnější. Proto prosíme, abyste si při plánování obou termínů byli jistí, že se jich budete moci zúčastnit.

Postup před rezervací termínu 1. dávky

K očkování se zaregistrujete, nicméně po obdržení Zvací SMS s PIN2 a před provedením rezervace počítejte s datem druhé dávky. Pomocí PIN2 se přihlaste a podívejte se, jaké datum 1. dávky a jaká vakcína jsou vám k dispozici. Následně uvidíte předpokládaný termín 2. dávky (pravý dolní roh):

  • u vakcíny Comirnaty (Pfizer/BioNTech) a Moderna se 2. dávka aplikuje po 38 až 42 dnech a s těmi se v očkovací místech setkáte nejčastěji, ostatní vakcíny putují hlavně k praktikům (k nim se neregistruje přes CRS, ale domlouváte se s nimi), ovšem
  • u Moderny je to od 11. června 25 až 35 dní, proto při rezervaci 1. dávky po tomto termínu počítejte s tímto zkráceným rozestupem,
  • u vakcíny Vexzevria (AstraZeneca) je to 84–91 dnů, 
  • vakcína Janssen (Johnson & Johnson) je jednodávková a druhý termín tak není třeba řešit.

V případě, že vám termín druhé dávky koliduje s jinými vašimi plány, nedokončujte rezervaci. Nechte tuto Zvací SMS propadnout. Nemusíte se bát, vaše registrace zůstává platná a jakmile bude mít očkovací místo k dispozici další termíny, přijde vám nová Zvací SMS (s PIN2) a k dispozici tak budete mít nové termíny 1. dávky. Zvací SMS vám přijde celkem 3x, pokaždé s jinými nabízenými termíny pro 1. dávku. A kdyby se náhodou stalo, že vám termíny ani v jedno ze 3 případů nebudou vyhovovat, tak vám registrace sice propadne, ovšem nic vám nebrání provést registraci znovu. A opět vám přijde postupně 3x Zvací SMS s nabízeným 1. termínem. 

Postup po rezervaci termínu 1. dávky

Pokud jste si termín 1. dávky již registrovali, ale ještě jste 1. dávku neobdrželi, kontaktujte očkovací místo, zda by šel termín posunout nebo sami termín 1. dávky zrušte  pomocí odkazu, který jste obdrželi po rezervaci v emailu, rovněž lze využít infolinku 1221. V případě zrušení prvního termínu, systém zaznamená zrušení celé rezervace a vy nemusíte dělat nic jen čekat na novou Zvací SMS s PIN2 k nové rezervaci termínu. 

Postup po aplikaci 1. dávky

Pokud jste již obdrželi 1. dávku, pak máte jistě i pevně daný termín 2. dávky. Na očkovacím místě s tímto termínem počítají a dle toho distribuují a podávají vakcíny i dalším lidem. Zkuste na očkovací místo zavolat, zda by nešel 2. termín posunout, ovšem posunout i tak půjde jen v řádu dnů - 2. dávka musí být podána v časových intervalech uvedených výše.