Přejít k hlavnímu obsahu

Postup registrace a rezervace



Informace k (před)registraci na posilovací dávku najdete v samostatné Životní situaci.

Pokud jste se rozhodli pro očkování proti covidu-19 čeká vás několik fází, než se bude moci dostavit na očkovací místo. Zní to možná složitě, ale není. Níže je popsaný postup. Jakmile bude dostatek vakcín, bude to jednodušší.

...nepotřebuji návod, vím jaký je rozdíl mezi fázemi a chci se rovnou zaregistrovat, nebo zarezervovat.

Jako první vás čeká FÁZE1: REGISTRACE na očkování

Tou projevíte svůj zájem o očkování. Stačí jít a web REGISTRACE.MZCR.CZ. Jako první na něm uvidíte informace o tom, kdo se již může zaregistrovat apod. Pod těmito informacemi je místo, kam zadáte své telefonní číslo a dáte souhlas se zpracováním osobních údajů. Následně vám přijde čtyřmístný PIN, ten zadáte a můžete začít s registrací, v rámci které si vyberete i očkovací místo, kam se chcete dostavit na očkování, jakmile pro vás bude připravena vakcína. Pokud zjistíte, že jste nějaký údaj zadali špatně, jděte na registrace.mzcr.cz/detail, kde můžete registraci spravovat. Po uložení registrace nemáte přidělený očkovací termín, musíte postupovat dále. Pokud se chcete dopředu podívat na seznam očkovacích míst a jejich vytížení, můžete.

V průběhu registrace probíhají u zájemce o očkování tyto kontroly:

  • ztotožnění,
  • zda již nebyla zahájena vakcinace (registrace zablokována na základě již probíhající vakcinace),
  • zda není dřívější registrace (starší registrace zablokována, existuje jiná novější, ta je nyní platná),
  • zda zájemce neměl v poslední 90 dnech (proměnná, která se může upravovat) pozitivní PCR test – je odeslán e-mail – z důvodu pozitivního PCR testu v posledních 90 dnech je umožněno osobě se očkovat až po uplynutí 90tidenní ochranné lhůty od datumu posledního pozitivního testu na covid-19.

Pokud se ukáže "neztotožněn", registrace není úspěšná, zájemce o očkování je vyzván e-mailem k opravě zadaných údajů ve správě registrace. Totéž platí i pro rezervace.

FÁZE2: Vyčkání na zvací SMS

Po provedení registrace může trvat minuty i dny, než vám přijde zvací SMS. Je to proto, že každé očkovací místo si řídí kapacity a zve k sobě zaregistrované zájemce až ve chvíli, kdy pro ně má s jistotou vakcínu.

FÁZE3: Provedení REZERVACE

Až SMS obdržíte máte 42 hodin, abyste provedli rezervace (během těchto hodin vám přijde několik připomínkových SMS). K ní potřebný PIN2 je právě ve zvací SMS a rezervaci s ním lze provést na REZERVACE.MZCR.CZ (bez něj není rezervace možná). Na tomto odkaze zadáte číslo pojištěnce, PIN2 a následně si můžete vybrat termíny pro podání očkovacích dávek. Pokud je na očkovacím místě dostupno více druhů vakcín, nabídne se vám kalendář pro výběr termínu ke všem dostupným vakcínám (očkovací místa nejsou povinny toto umožnit). Umožněno je ale zvolit jen jeden kalendář, tzn. že 1. i 2. dávka bude stejnou vakcínou.

Rezervaci, tzn. zabookování vybraných termínů, v systému nezapomeňte potvrdit! Pokud si termín nezarezervujete do 42 hodin, registrace nepropadá. V tu chvíli nabídnutý termín ale ano. Jakmile se očkovací místo vypíše nové termíny, znovu vám zvací SMS s novým PIN2 přijde. Toto se opakuje celkem třikrát. Pokud ale ani na potřetí rezervaci neprovedete, registrace propadá. 

FÁZE4: Provedení očkování

Podrobnosti o tom, co vás čeká na očkovacím místě, až se dostavíte na termín najdete v samostatné Životní situaci

Jak změnit některý z termínů dávek (pokud se na něj nemůžete dostavit) zjistíte v ŽS Nemožnost dostavit se na očkování.

FÁZE5: Prokazování očkování

Osoba, která podstoupila očkování proti onemocnění covid-19, nebo na toto onemocnění byla testována (jak pomocí antigenního, tak PCR testu), nebo jej prodělala a obdržela certifikát v jednotném vzhledu podle Evropské unie, bude mít od 1. 7. ulehčené cestování a vstup do provozoven služeb apod.

FÁZE6: PŘEOČKOVÁNÍ

Po ukončeném očkovacím schématu (obě dávky u dvoudávkových vakcín, nebo jedna dávka vakcíny Janssen) je certifikát o očkování platný 9 měsíců. Pro prodloužení jeho platnosti je třeba podstoupit přeočkování, po něm není platnost certifikátu nyní omezena. Více informací o přeočkování.

Podrobný postup najdete v Manuálu.

S Vašimi dotazy a problémy se obracejte na následující podporu:

  • Telefonicky na asistenční linku 1221, která je k dispozici každý den od 8 do 19 hodin. Zde vám také pomohou s registrací a rezervací, pokud např. nemáte internet. K tomu můžete využít i krajské či obecní linky.
  • E-mailem na podporu Centrálního rezervačního systému covid-podpora@nakit.cz se můžete obracet s technickými dotazy k certifikátům a aplikacemi Tečka a čTečka.

DŮLEŽITÉ

Registrace čerpá ze základních registrům (ROB, ISEO, CIS). Aby byla registrace úspěšná, musí vámi zadávané údaje souhlasit s údaji v těchto registrech. Pište proto všechny údaje přesně, včetně diakritiky, případně např. pořadí jmen. Souhlasit musí s údaji v dokladech (Občanský průkaz, doklad k povolení k pobytu). Pokud budete mít v tomto ohledu jakékoli obtíže, volejte na linku 1221.

Pokud jste se rozhodli nechat se očkovat u svého praktického lékaře, neregistrujte se přes CRS (ten výše uvedený postup technicky zajišťuje, tzn. neregistrujte se na výše uvedených odkazech). Zavolejte svému praktickému lékaři, zeptejte se ho, zda očkuje (není to povinnost praktických lékařů) má vakcíny a domluvte se s ním.

Jste-li zmateni z počtu různých odkazů, kde máte provést jaký krok, využijte rozcestník CRS.UZIS.CZ Zde si můžete vybrat, na jaký krok se chystáte.

Podrobnosti, včetně screenů z jednotlivých fází, popisu, kam přesně klikat a nejčastějších otázek najdete v Manuálu pro očkování.


Související odkazy a zdroje

Časté dotazy k tomuto tématu

Jak bude hlídáno, že do registrace nejsou uvedeny nepravdivé informace?
Nemůže se někdo, kdo o mě má údaje, přihlásit na očkování mým jménem, aniž bych o tom věděl?