Přejít k hlavnímu obsahu

Vyřizování úředních záležitostí



Pravidla a doporučení 

Úřední hodiny nejsou v současné době omezeny.

Preferujte písemný a telefonický kontakt před osobní návštěvou úřadu. Pomůžete tak snížit riziko nákazy vás i osob ve vašem okolí. Osobně vyřizujte jen neodkladné záležitosti. A v případě návštěvy dodržujte hygienická doporučení.

Veškeré záležitosti zkuste prvně domluvit s úřady telefonicky nebo e-mailovou komunikací. Těmito prostředky se také dozvíte, jestli je třeba na úřad dojít osobně.

Pro účely online komunikace s úřady si také můžete bezplatně zřídit datovou schránku. Pokud potřebujete zůstat doma s dítětem vyplňte si formulář s žádostí o ošetřovné.

Pokud potřebujete více informací o kompenzacích v rámci ošetřovného, naleznete je v okruhu Kompenzace v sekci Ošetřovné pro OSVČ II nebo Ošetřovné pro zaměstnance.

Pokud jste příjemce příspěvku na bydlení, přídavku na dítě nebo máte navýšený příspěvek na péči o 2000 Kč, platí pro vás mimořádné opatření. Nemusíte tedy nic dokládat a předkládat Úřadu práce ČR příjmy ani uhrazené náklady za bydlení za měsíce červenec, srpen, září. Dávky dostanete ve stejné výši automaticky i za měsíce říjen, listopad, prosinec.