Přejít k hlavnímu obsahu

Potíže se splácením úvěru či hypotéky



Doporučení

Nejlepší je zkontaktovat se s konkrétním poskytovatelem úvěru. Činnost bankovních ani nebankovních poskytovatelů není přímo omezena vládním opatřením. Mohou tedy nadále fungovat, obraťte se proto přímou na danou instituci. Pokud se rozhodnete jít na pobočku, doporučujeme si předem zjistit otevírací dobu konkrétní pobočky. Je možné, že byla v souvislosti s covid-19 upravena. Vyřizujte ale nyní, prosím, jen neodkladné záležitosti a upřednostňujte komunikaci online.

V současné době banky i nebankovní poskytovatelé úvěrů umožňují individuální řešení pro váš konkrétní případ. Většina bank má pro tento účel na svých stránkách přehledné formuláře. Pokud vám banka nevyhoví, máte vždy možnost nechat vaši žádost prověřit u jejího ombudsmana. Klienti nebankovních společností se v těchto případech mohou obracet na Českou leasingovou a finanční asociaci nebo Asociaci poskytovatelů nebankovních úvěrů.

Další možností je kontaktovat Finančního arbitra. A pokud i nadále přetrvávají vaše finanční potíže, obraťte se na Poradnu při finanční tísni.