Přejít k hlavnímu obsahu

Pandemická pohotovost skončila o půlnoci z 4. na 5. května 2022.

Provoz



Pravidla a doporučení

Úřední hodiny nejsou omezeny. Preferujte však písemný, elektronický a telefonický kontakt před osobní návštěvou úřadu. Pomůžete tak snížit riziko nákazy Vás i osob ve Vašem okolí.

Pro účely online komunikace s úřady si také můžete zřídit datovou schránku. Ta ale po skončení nouzového stavu není zdarma. Datovou schránku lze zřídit na jakékoliv pobočce Czech POINT. Pokud máte eObčanku, datovou schránku si lze zřídit online.

Osobně vyřizujte jen nezbytné záležitosti. Pokud už jdete na úřad osobně, je nutné mít po celou dobu roušku či respirátor, dezinfikovat si ruce a dodržovat rozestupy. Dodržujte odstupy nejen ve frontě, ale i při komunikaci s úředníky.

Od 22.11.2021 je účinné doporučení náměstka ministra vnitra pro statní službu. Doporučuje se omezit kontakt mezi zaměstnanci v rámci pracoviště skrze využívání home office a alternativního rozvržení pracovní doby. Dále se doporučuje například provádět zvýšená hygienická opatření v místě provozu, preferovat kontakt v elektronické, telefonní či jinak distanční formě, preferovat přijímání dokumentů elektronicky, zabránit shlukování osob a vytvořit podmínky pro dodržování odstupu osob alespoň 2 metry v prostorách úřadů. Další doporučení naleznete v aktuálním opatření.

Na úřadě již neplatí povinnost mít nasazený respirátor nebo roušku.

Před návštěvou je dobré nejprve na úřad zavolat, ujistit se, že je opravdu nutné jít na úřad fyzicky, a případně si i domluvit konkrétní termín návštěvy. Vyhnete se tak rizikovému čekání ve frontě. Všechny dokumenty zasílejte primárně elektronicky či poštou.

Zvýšená hygienická opaření musí dodržovat i zaměstnanci úřadu mezi sebou.


Související opatření